Sunday, February 14, 2010

MANA LEBIH ISLAMIK : UMNO VS PAS



Pas Islamik Ke?

Ini adalah satu catatan daripada kiriman e-mail ...... teruskan membaca

Feb 8th, 2010 By administrator Category: Email Pembaca
http://umno-online.com/?p=5847

Assalamualaikum,

“UMNO tolak Islam…’’ Itulah fitnah berulang-ulang dan kata-kata meloyakan dan penuh bernanah yang keluar dari mulut pemimpin idola penyokong taksub Pas, Nik Aziz Nik Mat!
Anehnya, pembentukkan kerajaan dengan UMNO ditolak, kerjasama dengan DAP diterima.
Kalau kerajaan yang ada ditumbangkan, yang akan jadi pemimpin adalah DAP, bukan Pas, yang ibarat melukut di tepi gantang!


Pas ada berapa kerusi untuk mengetuai pakatan gerombolan pembangkang?
Soalnya betulkah dengan memfitnah UMNO tolak Islam tetapi menerima DAP, perjuangan Pas betul-betul selari dengan Islam.


Sekiranya ada ahli dan pemimpin Pas meninggal dunia, ahli-ahli UMNO yang sama juga seperti Pas, bersembahyang lima waktu menghadap kiblat yang sama, mengucap syahadah yang sama, akan menghadiahkan al fatihah dan mendoakan Allah merahmati roh mereka, bukan Kit Siang, Guan Eng, Sivarasa, Elizabeth Wong, Ronnie Lui dan Karpal yang tanpa berselindung menolak Islam!


FIRMAN ALLAH, mafhumnya; “Allah tidak menyukai ucapan-ucapan buruk (yang diucapkan) dengan terus terang kecuali oleh orang yang dianiaya. Allah adalah Maha Mendengar lagi maha Mengetahui” – An Nisaa’: 148.


Orang Pas kata kepada orang UMNO macam-macam. Menate, toghut, sama dengan komunis, sama dengan ajaran Sesat Ayah Pin.


Kalau saya terus sokong Pas yang kononnya Islamik, apakah wajar! Saya rasa amat bersalah dan berdosa.


Sedangkan Allah tidak menyukai ucapan-ucapan yang buruk. Kalau saya belum temui ayat berkenaan, tak apalah kalau saya terus cenderung pun. Tapi ini ayat Allah! Takkan saya nak tolak.


Sementara saya bertemu dengan ayat al-Quran lain serta hadis yang membuktikan Allah atau Rasul-Nya sukakan ucapan yang buruk, maka saya kena kekal menentang Pas.


“JIka kamu menyatakan sesuatu kebaikan atau menyembunyikan atau memaafkan sesuatu kesalahan (orang lain), maka sesungguhnya Allah Maha Pemaaf lagi Maha Kuasa” – An Nisaa’:149.


Allah berfirman lagi : “Apakah yang menghalangmu untuk bersujud (kepada Adam) diwaktu aku menyuruhmu menjawab iblis: saya lebih baik daripadanya. Engkau ciptkan saya dari api, sedang dia Engkau ciptakan dari tanah” – Al-’Araaf:12.


Riak, sombong, angkuh, bongkak, takbur dengan menganggap kita lebih mulia dari orang lain, dimurkai Allah. Walaupun ayat berkenaan ditujukan kepada iblis tetapi ia terpakai untuk rujukan serta teladan dan sempadan kita kerana al-Quran relaven hingga kiamat.


“Janganlah orang-orang mu’min mengambil orang-orang kafir menjadi wali dengan meninggalkan orang mu’min. Barangsiapa berbuat demikian, niscaya lepaslah ia dari pertolongan Allah kecuali kerana (siasat) memelihara diri dari sesuatu yang ditakuti dari mereka. Dan Allah memperingatkan kamu terhadap diri (siksa)-Nya. Dan hanya kepada Allah kembali (mu)” – Ali ‘Imran:28.


No comments:

Post a Comment

KUALA LIPIS BERSEJARAH